Інститут обдарованої дитини НАПН України
Відвідувачам
Вченим
    наукова тематика
    заходи та семінари
    виконані програми
    результати впровадження
    анонси та новини
    аpхів новин
    електрона бібліотека
    дайджест
    аспірантура
    видання

Педагогам та психологам
    семінари та тренінги
    методичне забезпечення

Батькам
    семінари та тренінги
    консалтинговий центр
    література
    перелік базових шкіл
    регіональна система
    МАН

 Документи ІОД
 наукова тематика
 Методичне забезпечення
Опитування
На ваш погляд обдарованість дитини - це вроджена характеристика чи набута?

вроджена (генетично закладена)
більше вроджена, ніж набута
однаково
більш набута ніж вроджена
набута (розвинулась в процесі життя)
Для участі в опитуваннях Ви повинні увійти або зареєструватися
Нові документи
Полож...
Полож...
Полож...
Полож...
Полож...
Регіональна система
Регіональні центри Інституту: ідеї, сьогодення, перспективи
Одним із завдань Інституту є здійснення науково-методичного та організаційно-спонукального забезпечення функціонування системи пошуку, виявлення, розвитку і підтримки обдарованих дітей і молоді в реальному соціально-економічному та освітньому просторі України.
Виходячи з цієї мети, одним із кроків стало започаткування Інститутом проекту створення загально-державної системи Регіональних центрів, які б сприяли зверненню належної уваги суспільства і держави до розвитку обдарованості дитини засобом вирішення завдань:
- впровадження наукових розробок, спрямованих на вирішення актуальних проблем освіти та виховання обдарованих дітей і молоді;
- сприяння розвитку мережі інституцій і організацій для роботи з обдарованою молоддю;
- формування суспільно-громадської думки щодо усвідомлення державного значення роботи з обдарованою молоддю;
- інтеграції у міжнародній освітній та інформаційний простір з питань роботи з обдарованою молоддю.
Метою регіональних центрів Інституту обдарованої дитини є сприяння підвищенню рівня професійної компетентності педагогів будь-якого регіону України у виявленні обдарованості, навчанні, розвитку та вихованні духовно багатої, соціально активної, фізично здорової творчої особистості дитини. Досягнення мети проекту створення регіональних центрів передбачає досягнення завдань:
- сприяти науковим дослідженням Інституту, які пов'язані з освітою обдарованих дітей і проводяться у освітніх установах;
- поширювати досвід новаторської роботи з обдарованими дітьми;
- надавати консультації педагогам, психологам, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів з питань розвитку обдарованості і реалізації інтелектуальних та творчих здібностей дітей;
- сприяти реалізації інноваційних проектів освітніх установ, спрямованих на розвиток і вдосконалення системи роботи з обдарованими дітьми в регіоні;
- надавати науково-методичну підтримку установам шкільної та позашкільної освіти, у сфері роботи з обдарованими дітьми.
Таким чином, діяльність центрів передбачала такі його напрямки: діагностичний; науково-методичний; дослідно-експериментальний; інформаційно-аналітичний; організаційно-просвітницький.
Починаючи з 2007 року відкриття Інституту здійснювались підготовчі заходи по реалізації проекту. Для визначення місця відкриття центру потрібно було визначити готовність наукового закладу здійснювати діяльність у вище зазначених напрямках.
По підсумкам на 2012 рік відкрито та затверджено Постановами Президії НАПН України 10 регіональних центрів Інституту: Криворізький «Придніпров’є» (2010р.), Тернопільський (2011р.), Івано-Франківський (2011р.), Дніпропетровський (2011р.), Київський «Оболонь» (2011р.), Кіровоградський (2011р.), Миколаївський (2012р.), Чернігівський (2012р.), Рівненський (2012р.), Кримський (2012р.).
Керівництво центрами здійснюють висококваліфіковані науковці та педагоги-практики, відомі в регіонах громадські діячі і освітяни.

Перелік регіональних центрів Інституту обдарованої дитини НАПН України

Дніпропетровський регіональний центр
Інституту обдарованої дитини НАПН України
К.т. (056)232-22-42
Гонтаровська Наталія Борисівна – керівник центру, керівник Центру інноваційної педагогіки управління освіти та науки Дніпропетровської міської ради, заступник директора з наукової роботи міського методичного центру управління освіти та науки Дніпропетровської міської ради, заслужений працівник освіти України, нагороджена знаками Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Відмінник освіти України», «Василь Сухомлинський», знаком Дніпропетровської облдержадміністрації «За розвиток регіону», у травні 2012 захистила докторську дисертацію за темою «Теоретичні і методичні засади створення освітнього середовища як фактору розвитку особистості школяра» зі спеціальності 13.00.07 – Теорія і методика виховання.

Івано-Франківський регіональний центр
Інституту обдарованої дитини НАПН України
К.т. (0342)72-41-72
Микитин Оксана Василівна – керівник центру, cтарший науковий співробітник відділу проектування розвитку обдарованості, методист вищої категорії,  практичний психолог, гештальттерапевт

Київський регіональний центр
Інституту обдарованої дитини НАПН України «Оболонь»
К.т. (0544)501-87-92
Рибачек Тетяна Костянтинівна – керівник центру, заслужений працівник освіти України. Завідуюча відділом обдарованої дитини НМЦ  Управління освіти  Оболонської у місті Києві державної адміністрації.

Кіровоградський регіональний центр
Інституту обдарованої дитини НАПН України
К.т. (0522)39-05-16
Рева Олексій Миколайович - керівник центру, головний науковий співробітник відділу моніторингу обдарованості дітей та молоді Інституту обдарованої дитини, доктор технічних наук, професор кафедри автоматизації виробничих процесів Кіровоградського національного технічного університету

Криворізький регіональний центр
Інституту обдарованої дитини НАПН України «Придніпров’є»
К.т. (0564)71-49-35
Остапчук Олена Євгенівна – керівник центру, кандидат педагогічних наук, член-кореспондент Міжнародної Слов’янської Академії освіти ім. Я.А. Коменського, доцент кафедри практичної психології Криворізького педагогічного інституту ДВНЗ «Криворізький національний університет»

Кримський регіональний центр
Інституту обдарованої дитини НАПН України
Лучинкіна Анжеліка Іллівна - керівник центру, провідний науковий співробітник відділу інтелектуального розвитку обдарованої особистості Інституту обдарованої дитини НАПН України, кандидат психологічних наук

Миколаївський регіональний центр
Інституту обдарованої дитини НАПН України
К.т. (0512)37-85-89
Сокуренко Олена Олексіївна – керівник центру, провідний науковий співробітник відділу інноваційних технологій в освіті обдарованих Інституту обдарованої дитини НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент.

Рівненський регіональний центр
Інституту обдарованої дитини НАПН України
К.т. (0362)23-71-34
Демченко  В’ячеслав Васильович – керівник центру, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології  Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Тернопільський регіональний центр
Інституту обдарованої дитини НАПН України
К.т. (0352)43-57-85
Ханзель Жанетта Іванівна – керівник центру, науковий співробітник відділу моніторингу обдарованих дітей та молоді Інституту обдарованої дитини НАПН України, завідувач лабораторії обдарованої дитини Тернопільського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, відмінник освіти України.

Чернігівський регіональний центр
Інституту обдарованої дитини НАПН України
К.т. (046)22-303-66
Коновальчук Марина Валеріївна – завідувач центру, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти, ст. науковий співробітник ІОД., автор більше 48 статей та 4 навчально-методичних посібників з проблеми розвитку творчих та літературно-творчих здібностей молодших школярів, формування творчої особистості майбутніх вчителів початкових класів. Призер конкурсу «Новітній інтелект України-2009».

Докладно про регіональні центри